حبه حرفهای روزانه
مینویسم که یادم نرود
نیویورک به روایت تصویر (و آغاز فمینیزم و پرسش بینگهام)
آمریکایی های خوب
وقتی که میمیرند
به پاریس میروند

-توماس اپل تون


پینوشت:

امروز ساعت دوازده و نیم راه افتادم، رفتم سنترال پارک و همینطور موزه متروپولیتن، بعد هم رفتم خیابان پنجم و رسمن ایمان آوردم به این شهر، رفتم فروشگاه اپل و مرکز خرید تایم وارنر، رفتم بردرز یه کتاب نیویورک هم خریدم که دیگه هی هر رستورانی رو که دیدم راه نیافتم برم توش

من دارم به این نتیجه میرسم که باید کمی در روش زندگیم تجدید نظر کنم
شاید خوب باشه که آدم شیک بگرده یا یکم کلاس داشته باشه


خوب بذارین یکم عکس بذارم اینجا

روز اول اینجا گم شدم فکر کنم وسط برادوی بود




مترو شهر نیویورک کپی تهرانه، خر تو خر تر و کثیف تر و البته خیلی گرون، خدایی من اگه دو دلار (قیمت یه بلیط مترو) بنزین بریزم توی تونی سه بار میتونم دور شهرمونو بگردم




یادش بخیر روزای اولی که اومده بودم فکر میکردم آمریکایی ها همه همش "سکس اند سیتی" رو میبینن، به هر صورت این جا دور یدونه از این دریاچه های داخل سنترال پارکه که تو اون فیلم همه اش میرن اونجا غیبت میکنن



موزه متروپولیتن ، من رفته بودم اونجا یه خانومی داشت به دوستش میگفت این مبلها که اینجاست مدل مبلهای پذیرایی ماست گفت پذبرایی رو مدل قرن 17 درست کردیم، نمیدونم راست میگفت یا نه ولی من رسما یه لحظه به گل نشستم از تعجب


میدونید اونموقع ها که اینترنت نبود و هنوز صنعت پورن شکل نگرفته بود و ملت چیکار میکردن؟ مجسمه میساختن




این تصویر رو ببینید این اولین تصویر ثبت شده از فمینیزمه، اصولا بین علمای فمینیزم اختلاف نظر هست سر آغاز فمینیزم بعضی ها میگن آغازش از وبلاگای ایراینه، ولی اگر این رو نگاه کنید توی دست چپش علامت خواهران رو میبینید. این اولبن حرکت ثبت شده زنانه است و این خواهر توتن خامونه که فعال حقوق زنان بوده در جنوب مصر



من از این واقعا خوشم اومد کار پیکاسوست
یه مرد هست
که معشوقه اش روبغل کرده
داره رویا میبینه
به چشمهای معشوقه نگاه کنید
خداست



هنر آفریقایی خداست، هنر جدا همین است، یاد بابام بخیر عاشق اینطور چیزها بود،
منتها من نمیدونم این آفریقایی ها چرا در همه مجسمه هاشون
باید آلات تناسلی رو هم نشون بدهند؟
آهان اونی که میخواستم بگم اینه
یه انگلیسی الاصل به نام بینگهام یه سوال خیلی معروف داره که تا این لحظه بی جواب مونده میگه که چرا چینی ها تا قرن شانزدهم خیلی پیشرفته بودند اما بعدا متوقف شدند و خبری از علمشان نبود تا همین سی چهل ساله اخیر
حالا پرسش معادلش اینه، چرا آفریقایی ها بعد از اون همه باحالی دیگه اونطور نیستن، آفریقا یه زمونی خیلی متمدن بوده ولی الان اوضاش خرابه



کف بینی شهلا در منهتن، کف بینی فال ورق، مهره مار برای حفظ شوهر از خیانت


فیلم هم گرفتم ولی کابل دوربین خونه موند؛ البته یکم فیلمها مشکل داره، ملت توش کمی برهنه اند، و من مست اون وسط دارم میرقصم خلاصه خیلی ایراد داره

ادامه خبرها رو فردا مینویسم

Labels:

3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
Aghaye sin aziz tatilate khoobi dashte bashid,lotfan paris ham tashrif biyavarid.
eradatand:shin

Blogger Leva said...
shoma mashala cheghad cheshm o delet pake! aslan be chizhae b namoosi negah ham nakardi!
man moondam to k inghad babat pooldare vase chi ma o khodet ro kachal kardi k kar pida koni?

Anonymous Anonymous said...
ajab noktebinane az mozeha didan kardi.
metro nyc kheyli kasifo shologhe ama age nabashe adam engar falaje rasty cheshmet be jamale mooshha roshan shode ?