حبه حرفهای روزانه
مینویسم که یادم نرود
Micro-Outsourcing

خواهش میکنم چنانچه دوستی دارید که ممکن است به این مطلب علاقمند باشد این مطلب را برایش بفرستید شاید من و او دعایتان کردیم

شرکتهای آمریکایی کوچک اخیرا فهمیده اند که حتی پروژه های خیلی کوچک (مثل تایپ یک کتاب) را هم میتوانند بفرستند در کشورهای دیگر ارزانتر انجام بدهند. خودشان به این میگویند ریز برونسپاری (Micro outsourcing) در حقیقت این قضیه اینقدر دارد بالا میگیرد که کمپانی های متخصص اینکار اینجا بوجود آمده اند. یعنی مثلا شما یک کتاب دارید آنها برایتان میفرستند به چین که تایپ شود! (اگر میخواهید درباب مایکرو فایننس بدانید اینجا را بخوانید) من خیلی از شرکتهای کوچک را در همین شهر خودمان دیده ام که از این راه صرفه جویی عظیمی کرده اند و پروژه ها انقدر ساده است که به آموزش زیادی نیاز ندارد

بگذریم استاد من یک شرکت کوچک دارد اینجا و من گه گاه برای اینکه کمی کمک خرجم باشد برایش کار میکنم. این شرکت دو تا تیم خیلی کوچک دارد (هر کدام شاید چهار یا پنج نفر) یکی در اندونزی و یکی در سنگاپور که کارهای کامپیوتری ابتدایی شرکت را با قیمت خیلی پایین انجام میدهند دیروز داشتیم حرف میزدیم داشت میگفت که خرج این دو تا تیم بالا رفته و از طرفی اینها انگلیسی هم درست نمیفهمند و دارند مشکل ساز میشوند از طرفی میگفت اینها وقتی که ما میاییم سر کار تازه وقت خوابشان است و همه خوابند و سخت است که با آنها تماس بگیرد

من بهش گفتم که بیاید عوض آنکه با آنها کار کند بیاید با جوانهای ایرانی کار کند که هم خواب درست ندارند و شبها همه بیدارند! و هم اینکه انگلیسی بهتر میدانند و هم شاید ارزانتر باشد

بعد سوال بعدی اش این بود که خوب یک ایرانی چند میگیرد برای مثلا ساخت وبسایت یا حتی تایپ یک صفحه متن، که من دقیق نمیدانستم

برای همین است که من از شما کمک میخواهم.

در حقیقت این یک پروژه واقعی است و میخواهم بدانم که آیا امکانش هست که کارها را از اینجا فرستاد ایران بجای سنگاپور یا نه، پروژه ها خیلی ساده اند و در ضمن کمک میکند زبانتان خوب شود. بگذارید کمی توضیح دهم در حقیقت اینها سیستم های آموزشی درست میکنند با فلش و ما به تعدادی آدم نیاز داریم که در حد دبیرستان دانش داشته باشند، انگلیسی را تا حدی بتنوانند بفهمند (شنیداری) و اگر با نرم افزار فلش هم کار کرده باشند بهتر است ولی الزامی نیست و ما خودمان جزوه داریم که بفرستیم برایشان. ولی دانش فلش هر چه داشته باشند بیشتر کمک میکند. جز این هم به چیز زیادی نیاز نیست. یک خط تلفن که گهگاه ما بهشون زنگ بزنیم و بتونن ایمیل جواب بدهند و فایلهای لازم را داونلود کنند (در حقیقت اینترنت پر سرعت لازم است چون فایلها برخی بالای پنجاه مگابایت هستند)

من یکم نگاه کردم، بقیه چیزها مثل فرستادن پول برای دوستان آسان است و مشکلی نیست (با وجود تحریم حتی)

چند تا سوال دارم که اگر لطف کنید و جواب بدهید ممنون میشوم:

1- آیا فکر میکنید اینترنت ایران برای این کار جواب میدهد
2- آیا شما خودتان مایلید کمک کنید
3- این کار در هند کمتر از 5 دلار در ساعت امکانپذیر است فکر میکنید بشود در ایران با قیمت قابل مقایسه انجام داد؟ (در حقیقت اگر نشود ایران انجام داد همه کار بجای سنگاپور قراره بره هند چونکه خیلی ارزانتره و انگلیسی هم بلدند)


بهر صورت اگر چنانچه فکر میکنید که شما ایده خاصی دارید در این رابطه، یا میتوانید با فلش کار کنید (بگویم که کارش خیلی آسان است ولی حوصله آدم سر میرود ولی به هر صورت منبع مالی خوبی است کنار درستان) و یا اینکه میتوانید دو سه تا دوستان جوانتان را جمع کنید حتما به من خبر بدهید. من یک ایمیل ساخته ام که میتوانید به فارسی یا انگلیسی ایمیل بزنید out3ourcing@gmail.com و مطمئن باشید که برای یک سال اینجا کار هست. به اضافه اینکه به نظرم برای رزومه تان هم خیلی خوب است اگر یکی دو سال برای یک شرکت آمریکایی قراردادی کار کرده باشید



بهر صورت من هنوز نگرانم که شاید نشود اما باز میتوانیم ببینیم که آیا میتوانیم یک کار سه چهار نفره را از سنگاپور بیاریم ممکلتمان یا نه.


من اخبار موفقیت یا شکست پروژه را همینجا قرار میدهم در آینده که اگر موفق بود به بقیه کمک بشود و اگر شکست خورد کسی تکرارش نکند، لطفا نظرتان را در کامنتها برایم بنویسید. تنها سه چهار نفر میخواهیم اگر نشد هم همگی میرویم گلدکوئست میخریم

Labels:

10 Comments:
Anonymous Anonymous said...
... این تیپ کارا یه چیزایی می خواد مثل اعتماد آن لاین و کپی رایت کارایی که انجام می دی ...
من شخصا به عنوان یه ایرانی ندارم و راجع به قیمت به گمونم بیشتر از اون که نرم باشه سلیقه ای یه ! ...

Anonymous Anonymous said...
دقیق منظورت رو متوجه نشدم ولی در همون حد باید بگم سرعت اینترنت حتی ای دی اس ال خیلی بده اما در مورد دستمزد فکر کنم هر صفخه معمولی تایپش میشه100 تومن حالا خودت به دلار تبدیلش کن الان دلار 900 تومنه و طراحی صفحات وب هم بستگی داره چطور باشه فکر کنم در حد 100 دلار بشه! امیدوارم درست منظورت رو متوجه شده باشم!

Blogger Unknown said...
من فکر میکنم که این کار امکان پذیر باشد اگر سنگاپوریها میتوانند پس ما هم میتوانیم در مورد قیمت هم میشود به توافق رسید به نظرم به جای قیمت ایران بهتر است ببینیم قیمت در آمریکا چقدر است و آنها حاضرند چقدر بپردازند در ضمن یک ایمیل به آن ایمیلی که در متن نوشتی زده ام در آنجا بیشتر توضیح داده ام

Anonymous Anonymous said...
Can everyone please comment only if they're up for it? :)

Siah jan, I live in England and I'll do it for $7 per hour. This means my English is good and you can easily reach me. Let me know if u r interested.

Anonymous Anonymous said...
dastet dard nakone ke ein comaentdony ro rats ryst kardy

Blogger Sohail said...
سلام به آقا سیا (سیامک؟ سیاوش؟)
من سهیل صالحی هستم مقیم ایران با بیش از 25 عنوان کتاب چاپ شده در زمینه های گوناگون کامپیوتری

کتابهای اخیر رو با انتشارات پکت انگلستان و به زبان انگلیسی نوشتم که فکر می کنم گویای سطح زبان هست...
http://www.packtpub.com/virtualdub/book
و
http://www.packtpub.com/imagemagick/book

در ضمن حدود 4 سالی هست که پاتق کوچکی هم در این آدرس دارم که پر از استعدادهای کامپیوتری جوا ن و خلاقه
http://forum.sohail2d.com/
خلاصه کلام این که با توجه به سوابق کاری خودم و نیروهای خوبی که در اختیار دارم از هر گونه پیشنهاد کاری خارجی استقبال می کنم

موفق باشی

Anonymous Anonymous said...
میشه لطفا دوستان آدرس ایمیلشون رو برای من بفرستند که من بتونم باهاشون تماس بگیرم

Anonymous Anonymous said...
سلام

صادق جم هستم!
دارای مدرک فوق دیپلم کامپیوتر و هم اینکه دانشجوی دوره
MCSE
در ایران.
کلاس زبان هم میرم، زبان هم اونقدرها بد نیست.
یک کافی نت وایرلس در ایران دارم و از این جهت اکثر اوقات آن لاین هستم و میتونم کارهای آن لاین رو انجام بدم.
با فلش زیاد کار نکردم ، اما اگه لازم بشه میتونم فوری یاد بگیرم.
خانومم هم دانشجوی کامپیوتره و میتونه کمک کار باشه، در ضمن هم کلاسی هام هم هستند.
در مورد قیمت هم، هر چقدر راضی باشن، مورد قبول ماست.
اگه به دردبخور هستم، در خدمتم.

ممنون و موفق باشید

Anonymous Anonymous said...
Okay I Accept.I Know English Tipe And A little Falsh
How Can We Do?

Anonymous Anonymous said...
az man nasihat ta tazmin e kamel nagerefti kar o be dast e kesi ke nemishnasi naspar chon injooori etebaret be bad mire, ta onjayi ke man midonam be onayi ke outsource mikonan az tarigh e visa o mastercardeshon tazmin migiran ke to iran in chiza khabari nist.

vali khob age iran beshe ali mishe