حبه حرفهای روزانه
مینویسم که یادم نرود
تراگویی های روزانه




"اگر این سردرد امشب مرا نکشد،
شک دارم که قویترم کند"
- گوته











پینوشت:

1- امشب سردرد بدی دارم که نمیگذارد بخوابم گفتم بیایم و با دنیای مجازی حالی بکنیم

2- پدرم یک رفیق باحال دارد به نام عمو حسن. یعنی حقیقتش ما از بچگی میگفتیم عمو حسن و تا بزرگی مان هم همان را میگوییم. عمو حسن یه بیست و چند سال پیش با رفیق و همکلاسی مادرمان ازدواج میکند و خلاصه خانواده ما و عموحسن از آن روز به هم نزدیک میشوند. بنده هر وقت فیلم عروسی عمو حسن را میبینم سخت شرمنده میشوم از صدای ونگ متواترم در عروسی این دو کبوتر عاشق. ما و حسن اینها و خانواده پرویز و علی عادت داشتیم که هر تابستان برویم شمال. یادش بخیر شانزده نفر میریختیم توی یک ویلا. اواخر دیگر بچه ها قد فیل شده بودند و ویلا بهمان نمیدادند از بس زیاد بودیم.
بگذریم عمو حسن به گردن من حق زیاد دارد. وقتی که تهران قبول شدم آمدم در منزلش چند وقتی بودم. عمو حسن هم برایم وسایل زندگی خرید، هم بعدها برایم خانه پیدا کرد
چند روز پیش زنگ زدم که احوالی بپرسم گفت این وبلاگت را دیدم ناراحت شدم که نمینویسی گفت:
"بنویس"
کسانی که ارتباط روحانی من و عمو حسن را میدانند میفهمند که این یعنی چه
همانطور که خدا به محمد گفت "بخوان" و محمد به یک باره زبان باز کرد وقتی عمو حسن میگوید بنویس من یارای مقابله ندارم
خاطره: یادم نمیرود انتخاب دوم خاتمی بود. عمو حسن زنگ زد که
به که رای میدهی؟
ما هم گفتیم به هیچ کس!
آنروز عمو حسن ما را با لگد خرکشان برد تا پای صندوق تا به خاتمی رای بدهیم


3- از همه افرادی که روی مطلب پیتزای ما کامنت گذاشتند ممنونم. آن پیتزا پیتزای ایرانی بود دفعه بعدی طریقه طبخ پیتزای ایتالیایی را مینویسم (عکس)

4- خاک گلدانم را عوض کرده ام، زیبا شده

5- آنروزها که هنوز وبلاگنویس مشهوری نبودم به خودم قول دادم که وقتی که مشهور شدم همیشه از جوانان مستعد وبلاگنویس حمایت کنم. امروز میخواهم وبلاگ بیست کیلومتر تا قطب را معرفی کنم این امیر همکلاس ما بود و امروز در دانشگاه منیتوبا درس دکتری میخواند. بماند که من برای عقاید امیر پشیزی ارزش قایل نیستم و از بس مذهبی بازی در میاورد من دچار اشمئزاز میشود. اما این رفیق ما عجیب جوان دانا و خوش آتیه ایست و ندیده ام نون به نرخ روز خوار باشد. به هر صورت من مطمئنم در سالهای آتی چه در دولت امثال احمدی نژاد و چه در دولت دست نشانده آمریکا این امیر ما وزیر نفتی چیزی است.
من از خواهران وبلاگ نویس هم خواهشمندم به این امیر ما کمی لینک بدهند و با حضور خود جوانی را از نگرانی برهانند
این شما و این مشعشعات رفیق هفت ساله ما

6- یک همخوانه تاجیک پیدا کرده ام به نام "دولتمند"، که در خانه فارسی حرف میزنیم با هم. از زن، زیاد با هم میگوییم لهجه جالبی دارد مثلا میگوید "فلانی دختر نازدانه ای است" اینروزها به این نتیجه رسیده ام که این جملاتش را یاد داشت کنم روی یک دختر ایرانی اجرا کنم
یادم رفت بگویم که او هم مذهبی است و روزه میگیرد. من مانده ام اسلام چطور به اینها رسیده و مانده. آنهم با رژیم سفاکی مثل شوروی

7- یادتان است وبلاگ خاطرات صاحب خشکشویی اتو بخار را معرفی کردم. و گفتم که صاحبش پدر دوست دوران بچگی ام ماسیس است؟ والا اینروزها با رادیو مصاحبه میکنند و کلی معروف شده اند و به من هم افتخار تنظیم امور لینک و فنی وبلاگشان را داده اند خلاصه اگر به آن وبلاگ لینک دادید به من بگویید تا لینکتان را در آنجا اضافه کنم
(من مانده ام این ماسیس کجاست خدایی آخرین خبری که ازش داشتم در ژاپن درس میخواند)


8- میدانستید دو تا از همکلاسی های دوران دبیرستان من رسما معتادند (یعنی حد اقل دو تایشان را من خبر دارم) ؟ دلم میگیرد گاهی از این چیزها

9- یک وبسایت دیگر پیدا کرده ام به نام GetAFreelancer.com میتوانید از ایران پروژه های برنامه نویسی بگیرید در آن .وبسایت یک نگاهی بکنید من مانده ام این پزشکان وبلاگستان (+ و +) چرا به اینطور سایتها نمیپردازند بابا این فیس بوک را که بند کرده اید بهش ما سه ساله عضویم دوزار از توش در نیامد ( راستی با توجه به اینکه پزشکانمان زده اند توی کار آی تی، بنده هم تصمیم گرفته ام مطلبی درباب هموروئید در آینده بنگارم)

10 - فردا فستیوال دیوالی هندی هاست. فستیوال نور! این هندیها هم از بس بهشان گفته ام که دلبسته هندوستانم بند کرده اند که بیا. ماهم قرار است آنجا برای همین همخانه ام دولتمند دختر هندی بیابیم.
آهان به یکی از این هندیها گفتم که من اسمم هم اصلش هندی است و پدرم دلباخته هند بود و خودم هم معتقدم هند و چین کشورهای آینده اند.
فردایش برداشت برایم فیلم هندی آورد. از این مدلهای "عشق و رقص و درخت"!!!!

11- در این چند وقته با خاله نازی هم تلفنی حرف زده ام. اگر انگلیسی تان خوب است حتما وبلاگش را بخوانید. تا فراموش نکرده ام بگویم که خلاصه داشتیم با خاله نازی مشاوره میکردیم در باب انکه همانجا برایمان برود خواستگاری یک دختر خوب ایرانی که فرمودند "به نظر من بهتره دختر و پسر چند سالی با هم همخانه باشند اول"
یادم باشه در مراسم خواستگاری اینرو حتما خدمت مادر عیال عرض کنم!

12- یکی از علاقمندیهای جدید من تماشای کمدی "The Big Bang Theory" هست. داستان دو تا بچه خرخوان که هر کدام دو تا دکترا دارند و میخواهند مخ دختر بلوند همسایه را بزنند. میتوانید قسمتهای مختلفش را اینجا روی سایت سی بی اس ببینید تا بحال پنج قسمتش پخش شده. آن پسر درازه خیلی انگلیسی اش خوب است و من کلی ازش انگلیسی آموخته ام. بماند که اینها مرا یاد رفقای خرخوانم در شریف می اندازند یاد امیر و بهمن و پویا بخیر فقط اینجا اسمشان شده هوارد و شلدون و راجش!!!

13- اینهم آخرین کار خواننده بزرگ سیل به نام "بی نظیر" که آلبومش 13 نوامبر قرار است بیرون بیاید.
"همه میگویند تو بینظیری اما تو رو میگیری"
میدانید که این برادرمان با آن ریختشان همسر خواهر هایدی کلوم مدل ویکتوراز سیکرت هستند
خلاصه خدا بهشون توفیق خدمت بده


تا دفعه بعدی خداوند همه را با سید نا و مولانا، نویسنده بزرگ Sam Harris محشور فرماید

Labels:

43 Comments:
Anonymous Anonymous said...
take my advise...do not retell that sentence to your madar e ayaal...i would'nt do it... but just keep it for your self and make it practical

Blogger Nazy said...
Salam Siah Jan. Boy, you don't write for ages and when you do, you sure write a lot! I said "moaasherat konid," and I suggest this to be the line you will use! I went to visit your friend's blog (the one in Manitoba, not Massis in Japan) and left him a comment. I don't think he will ever forgive you for sending me there! After 50 rocks! Take care Siah Jan.

Anonymous Anonymous said...
فیس بوک سایت خوبیه! البته اگه فقط مادی نگر نباشید. یه تکنولوژی جدیده.
اما سایتی هم که شما معرفی کردید منبع درآمد خوبی میتونه باشه. ممنون!

Blogger Siah said...
سارا جان ممنونم از پیشنهادت ولی به هر صورت مادر زن من باید خبر داشته باشه از این قضیه ناسلامتی میخوایم رفت و آمد کنیم

Blogger Siah said...
نازی جان
ممنونم که به کومه خرابه ی دوستم سرزدید
He will definitely appreciate it if he has any kind of sho'oor (which he accidentally possess some)

I didn't hear any "moasherat konid" what I heard was "you should move in together faster and live there together happily ever after"

and that what I'm gonna tell my mother in Law. and you know what the more I think about your idea the more I realize it is a brilliant suggestion

Blogger Siah said...
صادق جان
فیس بوک از یک نظر مورد توجه همه هست و اون هم قابلیت فوق العاده اش برای تبلیغات هست از طرفی اون یک
API
درست و حسابی داره

اما متاسفانه من دلیل تبلیغ فراوانش رو در وبلاگهای فارسی نمیبینم
API
چیز جدیدی نیست و خیلی از وبسایتها به مراتب کتابخانه های برنامه نویسی به مراتب کاملتری دارند (مثل آمازون و ایبی)

به نظر من خیلی مهمه که آدم بدونه که یک سایت چه کمکی میتونه به بهبود زندگیش بکنه وگرنه دوست ادد کردن توی فیس یوک که کار سختی نیست

اگر در باب اون وبسایتی که معرفی کردم کمکی میتونم بکنم حتما خبرم کن. خیلی وبسایت جالبیه
البته این یکی رو هم که حتما میشناسی
www.rentacoder.com

موفق باشی

Anonymous Anonymous said...
21mehr.com شهلا
ببخشید تو از کجا میخاهی بدونی رژیم آینده دست نشانده آمریکا خواهد بود!؟

و تمام نوشته هایت را تا به آخر خوندم...

Blogger Donya said...
با تشکر فراوان از عمو حسن که دستور فرمودن شما بنویسی

Anonymous Anonymous said...
واقعا تو پدیده وب لاگستان هستی البته اگه حسین درخشان را ندیده بگیریم؟؟؟..دی.. شوخی کردم این حرف رو زدم سردردت خوب بشه .من خیلی نوشته هات رو دوست دارم .حتما راجع به تیروئید هم بنویس متنظریم

Anonymous Anonymous said...
یه چای با یه قند سردردتو خوب می کنه البته اگه خیلی خارجکی شده باشی می تونی کافی بنوشی!

Anonymous Anonymous said...
دقیقا می فهمم چی می گین... یه لینکی از اینجا برداشتم با اجازه

Blogger Siah said...
شهلا خانوم
ممنونم که به خانه سبز و ساده من سرزدید

والا از اونجا میگم دولت بعدی باید دست نشانده آمریکا باشه، چونکه دولت حاظر دست نشانده انگلیس بود

موفق و زیبا باشید

Blogger Siah said...
دنیا جان دخترم

این عمو حسن انسان فوق العاده ای است
باید آشنایت کنم باهاش تا بدانی چه میگویم

Blogger Siah said...
نیکی جان

ممنونم از اظهار لطفت. حقیقتش من حسین درخشان را شوهر خواهر وبلاگستان فارسی میدانم!!!

سردردم هم خوب شد ممنون از لطفت
والا من تخصصی در تیروئید ندارم همانطور که گفتم میخواهم مطلبی در باب هموروئید بنویسم که تخصصم است
:D

دست از سر این صاحب خشکشویی و اسم دخترهاش هم بردار. مرد بزرگی است من هم دیر کشفش کردم

Blogger Siah said...
مهستا جان ممنونم از راهنماییت

من معمولا برای سردرد دو تا آسپرین میخورم. سابقا بروفن میخوردم ولی دیدم ضرر دارد

از بابت لینک هم خیالت راحت اگر بدرد خورد استفاده کن و بگذار دیگران لذتش را ببرند

Anonymous Anonymous said...
خدا عمو حسنت رو خیر بده. حرف ما رو که گوش نمیدادی!
سروش

Anonymous Anonymous said...
سلام سیاه
من ماسیس هستم و هنوز در ژاپن ، با تهمتن هم تماس دارم سلام میرساند. من شبها دور کوچه های ناکازاکی از مردم در مورد وضعیت بعد از بمباران اتمی میپرسم. سعی میکنم آمادگی کسب کنم
یاد اون روز های جوانی به خیر سیاه

ماسیس هنبرچیان

Blogger Amin said...
دم عمو حسن گرم
يه فيلم ايراني تاجيكي تو ماه رمضون نشون مي داد، و كلي ملت رو با لهجه تاجيكي اشنا كرد.
به به عجب خاله روشنفكري داري، بگو بياد براي ما هم بره خواستگاري :D

Blogger مجید said...
سیا جان٬

بالاخره رابطه روحی تو و عمو حسن طوریه که باید خرکشان ببردت رأی بدی٬ یا اینکه با یک «بنویس» گفتن مثل محمد ۲۳ سال «بخوانی»؟

در ضمن ارادت داریم.

Anonymous Anonymous said...
بابا من کاری باش ندارم اما همش از ماسیس حرف میزنهیاد پدر پسر شجاع می افتم) می خوام بدونم اسم دخترش چیه؟بعد هم سیاخان میشه این وردی که می خونی و وبلاگت پینگ میشه حتی وقتی مطلب جدید نذاشتی رو به من هم یاد بدی ؟آخه وب لاگ من یک خط در میون پینگ میشه فکر کنم وردی که من بلدم تقلبی هست

Anonymous Anonymous said...
همچين سردرد استعداد نوشتنت رو شكوفا ميكنه ها سياه جان!!

Blogger Siah said...
سروش جان ممنونم از اینکه آمدی
ما ارادت خفن داریم

Blogger Siah said...
امین جان
والا من به محض اینکه برای خودم یک زن بگیرم یک کمکی میکنم که باقی دوستان هم از تجرد در بیان

Blogger Siah said...
مجید جان
والا سر رای گیری اصلا هیچ جمله امری ای در کار نبود
ما یهو دیدیم عمو حسن در پاشنه در ظاهر شد و ما را کشان کشان برد تا به خاتمی و آن عبای لیمویی اش رای بدهیم

Blogger Siah said...
نیکی جان
یک سایت هست به نام
ping o matic

با آن پینگ کن

در ضمن توکل هم در امر پینگ کردن خیلی مهمه پینگ که میکنی چشمت رو ببند و همه چیز رو بسپار دست خدا

هر چه خودش بخواهد

Blogger Siah said...
ساویژه جان

اگر سر درد نبود که انسان زندگی نمیکرد یا عاشق نمیشد

Anonymous Anonymous said...
سلام حبه جان منو یادت میاد؟
عشقو آسمان و زمین؟
این بیگ بنگ که بی نظیره فقط فرق من با شما اینه که فهمیدم کلی انگلیسی بلد نیستم تازه اون هم با ساب تایتل انگلیسی.
1- مسلما خاتمی نقطه عطفی در این چندین سال بود.
2- قربونت دست از سر این آتئیست جماعت بردار دور از جون سوسکی چیزی میشیا ...
همه رو ول کن لزلی خیلی با حاله

Blogger Siah said...
سلام آریا جان بله یادم است
1- خاتمی متاسفانه نقطه عطف نبود نقطه ضعف بود. من قبول دارم که کارنامه اقتصادی اش روشن و مورد قبول و زیباست اما کارنامه سیاسی اش بخصوص در دور دوم بد جوری ریدمان است

2- آتئیست ها انسان های خوبی اند :)

آره لزلی هم باحاله منو یاد یکی از دخترهای همکلاسی ام توی شریف میاندازد که میخواستیم برای رفیقم امیر بگیریم

Anonymous Anonymous said...
با حال بودن لزلی برای من به خاطر اینه که ویولونیست هست :))
1- نمیدونم بعد از ظهور احمدی نژاد رفتین و یا قبلش ولی اگر الان بودین حتما فرق رو احساس می کردین.صد رحمت هم به سید میفرستادین.
2- الته می دونم آتئیستها هم می خندن وشادن و مشکلی ندارن به قول پروف داوکینز(مثل انگلیسیش خلاصه کردم پروفسور رو قصد توهین نبود)ولی خوب بودنشون دیگه یکی دوتا که نیستن از کجا معلوم همشون خوب باشن. تازه شاید زنهاشون هم ناراضی باشن;D

Anonymous Anonymous said...
wb!
خداوند سایه عمو حسن را کم نکند!

بنده یه دوست نیمه آمریکایی داریم که می خواهد با دختر خانم ایرانی ازدواج کند در بلاد کفر(هر دو مقیم سرزمین شیطان بزرگ). با هممسافرت نمی روند چون پدر مادر دختره اجازه نمی دهند !
در ضمن پدر مادر رختره هنوز فکر می کنند دختر و پسر ...بعد چند سال دوستی!


بالام جان !این جور موارد را به مادر زن نمی گویند!
از ما گفتن و از شما نشنیدن ...

Blogger Donya said...
چشم قربان! ما که همیشه ارادت داریم خدمت شما

Blogger Siah said...
آریا جان

1- لزلی دختر خوبیه انشاالله به پای هم پیر شین

2- من اوایل دولت احمدی نژاد آمدم. از خاتمی هم خوشم نمیاید چون از یک طرف دیگر مزور است

3- آیتئیست ها همه خوبند مطمئن باش. زنهایشان هم راضی ترند

Blogger Siah said...
یوتا جان

شما از کجا میدانید که آن دو جوان... شاید کار بدی باهم نمیکنند. کمی بوس و کنار ابرادی ندارد

Anonymous Anonymous said...
1- مرسی ریکامندیشن خوبی بود:))
2- توصیه میکنم مقالات مسعود بهنود رو بخونین نظرتون عوض میشه. در ضمن اشکال ما اینه که خیال می کنیم باید خاتمی یک انقلابی رفورمی چیزی میکرد. در صورتی که نه می تونست نه اصلا ادعاش رو داشت.
3- امیدوارم خوبیشون مثل خوبیه لزلی جان نباشه:D
4new- معذرت تو مسنجر اذیتتون می کنم . نمیدونم چرا ویر آنلاین چتیدن دارم

Anonymous Anonymous said...
5- اینو یادم رفت: شما که دنبال جماعت آتئیست هستین چرا رفتین آمریکا؟
باید میرفتین آکسفورد پیش داوکینز من هم پیش Alister McGrath

Blogger دیوار said...
اطلاعات خوب مفیدی بود...ممنون

Blogger Amir Hossein said...
سلام
تو آخرش به روح اعتقادی پیدا نکردی وگرنه روحت
آخه منو و بهمن و پویا رو با اینا مقایسه می کنی خودت چی؟؟
تو اصلاً استرس تو صورت پویا دیده بودی؟
بابت لینکت هم ممنون فقط کاش ذکر می کردی که خشکلا بیشتر بیان
مواظب باش لهجت با این پسره عوض نشه که مجبوری برگشتی ایران بری کارگری

Anonymous Anonymous said...
سلام! این همه مردم آمدند برایت مطلب نوشتند، یک نفر پیدا نشد بپرسد این تراگویی یعنی چی جناب سیاه؟ فرض را بر این بگذاریم که همه می دانند، نه؟

Blogger Siah said...
آریا جان من آمدم آمریکا که نزدیک بر و بچه های خودمون مثل سم هریس باشم

Blogger Siah said...
دیوار جان منم ممنونم

Blogger Siah said...
امیر حسین جان
خواننده های وبلاگ من فقط زنان زیبا هستند این رو بدون

به سوشی هم بی احترامی نکن

Blogger Siah said...
This comment has been removed by the author.

Blogger Siah said...
ا.ش جان

من فکر میکنم دوستان آشنایی دارند با مفهوم. خوانندگان این وبلاگ عمومن از قشر با تحصیلات و درک عالی اند