حبه حرفهای روزانه
مینویسم که یادم نرود
قسمت آخر
آخر داستان ظاهرا داره نزدیک میشه

داستان آن چوب دو سر نجس را شنیده اید؟
شده داستان ما،
از یک طرف توی این شرکته بهم میگن بیخودی طرف ایران رو داری میگیری و داری غلو میکنی از ایران
از طرف دیگر رفیقمان بهم میگه "دلال مفت خور"!!!

ولی رفیق، اگر این پروژه را بفرستند هند من همان پولی را میگیرم که اگر بفرستند ایران،
استاد ما آخر ماه با منت حقوق ما را میدهد (در حقیقت دانشگاه میدهد)، برای او فرقی ندارد پروژه اش کجا انجام شود
اما برای من دارد!
به قول پسر عموم ما اگه میخواستیم بریم دلالی کنیم که میرفتیم در حجره فرش فروشی عمومون می ایستادیم



پینوشت:
والا دیگه دارم خسته میشم، اینقدر با اینها چونه زدم که بیاین یه بار ایران رو امتحان کنید. اینهمه پول فرستادین سنگاپور ملت خوردن. بیاین یه بار بفرستید ایران پروژه تان را بهتر انجام میدهند. میگویند حوصله جواب پس دادن به دولت را نداریم. هر چه بهشان میگویم تحریم شامل پروژه های کوچک نمیشود انگار نمیفهمند. بهشان گفتم هندی ها رئیس جمهورشان دکترا دارد مال ما هم دارد. تازه مال ما ریش هم دارد. حالا به قول خودشان دارند سبک سنگین میکنند

از آنطرف هم که هموطنمان انگار که داریم نانش را میبریم که آنطور برگشته به من

گاه گاهی یاد جد مظلومم می افتم که سر در چاه میکرد و گلایه میکرد!!!


پینوشت دوم:
پرگلک عزیز گلایه کرده که چرا دیگر از "گاز گرفتن باسن دخترها" نمینویسم و چرا اینجا کم هیجان شده.
والا داشتیم حفظ آبرو میکردیم که نشد. قول میدهم به محض اینکه این پروژه به جایی رسید و "پولهای مفت دلالی" را گرفتیم و همگی با هم با پول حرام حالی کردیم، باز برویم سر بحث شیرین "زن". (البته بنده گلاب به روتون یه تز نیمه کاره هم دارم که هر چه هم که بهش آب میبندم گویی تمام نمیشود)


پینوشت سوم:
خانه ام را عوض کرده ام. رفته ام برایش اینترنت بگیرم میگویند تا آخر هفته باید صبر کنی. داستان این خانه جدید هم داستان با مزه ایست. یک بار باید اینجا بنویسم. عکسش را هم باید بگذارم اینجا

Labels:

12 Comments:
Anonymous Anonymous said...
سلام دوست گرامي

اول مي خوام به خاطر روحيه خوبت بهت تبريك بگم.

بعد هم وب سايتمون رو معرفي كنم تا نگاهي بندازي.

اگه مايل بودي بيشتر با هم صحبت كنيم.

لطفا وب سايت www.pkcoe.com رو يه نگاهي بنداز.

يه وبلاگم دارم كه مي توني ببيني.

Anonymous Anonymous said...
کی بهت گفته مفت خور؟
این کارت رو من هم پایه بودم اساسی. ایده خیلی خوبیه. من خودم همیشه لینکهای این کرگ لیست رو که مثلا طراحی وب سایت و اینها رو آن لاین میخوان به دوستام می فرستم و به راحتی هم با پی پل می تونن پول رو بگیرن.
من کلی ایده گرفته بودم از این ایده تو.

تو نباید دلسرد بشی به نظر من. تو این مملکت و واسه این مملکت هرکی کرده یه جوری خورده. اما بعد اثرش مهمه. که میمونه. من مطمینم این کارت میگیره.
در ضمن این خیلی واضح هست که واسه این پروزه های دانشگاهی مخصوصا پول اضافه ای وجود نداره که به من و توی دلال برسه.

Anonymous Anonymous said...
ببین اگه بخوای به این حرفا توجه کنی همین حالا کرکره وب لاگت رو هم پایین بکش برو دنبال کارت ؟؟اول کار این همه کم اوردی ؟همینه دیگه خیلی چیزا جزو اخلاقیات ما ایرانیهاست گاها چیزی هم ته دلمون نیست اما هی می خواهیم به دیگران گیر بدیم

Blogger Leva said...
من الان دیدم اون عبارت ( اگر کسی کاری کرد یک جوری خورده) شاید به معنی پول خوری به حساب بیاد. منظورم خوردن از دوست و آشنا بود.

گفتم که حالا کسی نیاد بگه این دلاله و داره پول می خوره. شانس که نداریم

Anonymous Anonymous said...
Happy New Home Siah! How exciting! Don't despair about your project. The most important ingredient of a successful off-shore software project is clear, concise, and complete specifications, and a good commnication structure. If you have fully written and diagrammed specs, and you develop a good communication setup with your team, you are set. These types of projects fail when the programmers are hired and in place, but their work is stopped because of unclear specs. The way the specs are organized is also important. They will have to be broken down into short-cycle clearly delineated "deliverables," so that if the team is slacking off or if the specs are not clear, you will know immediately and you can stop the clock. Complicated specs with long delivery cycles are almost sure to create problems.

Yours is a very good idea and has been successfully implemented in numerous softwar projects in Iran. Whether you can pull all the players and resources in right now to do it, is important only for this project. Don't depair if it doesn't go to Iran. You have the right idea, and if it doesn't work out this time, you can do it with another project another time. It can be done, but with planning and disipline. Be good Siah.

Anonymous Anonymous said...
من در آلمانم ... ساعتی 20 یورو کار میکنم . قبوله؟
شوخی کردم... فکر نکنم که چیزی.............

از همان ابتدا كه در مورد اين پروژه نوشتي كلي تحسينت كردم. نه فقط بخاطر ماهيت كار و يا ايران دوستي ات. علاوه بر اينها تحسينت كردم چون ميدانستم كه پي دردسر ها و حرفهاش و به اصطلاح چوب دو سر طلا شدن را به تن ماليدي.
خسته نباشي!

Blogger Ayda said...
شخصا تحسينت مي كنم. هدفت بلنده پس با حرف هاي آدم هاي كوته نظري مثل اين رفيقمون خودت رو اذيت نكن. تو همه تلاشت رو كردي اين مهمه نه نتيجه اي كه الان ديگه خيلي هم در دست تو نيست.موفق باشي

Anonymous Anonymous said...
salam
chetoury?
koli be yadet boodam
in website ro bebin, in case age nadidi, u might like it
all the best
http://www.youtube.com/watch?v=d7eGypGOlOc&mode=related&search=

ba nazare Lava khili movafegham, khili hal kardam ba in karet, movafagh bashi

Anonymous Anonymous said...
Thanks I had watched it before and actually wrote a post on it here

you know the mechanics is not very impressing they use working model player for that


thanks again
Siah

Anonymous Anonymous said...
برادر حبه جان اصلا خودشو ناراحت نکن اگر یه نفری ندونه ارزش یه حبه خیلی خاص که آدم با چای می خوره چیه که نباید قضاروت کرد که همه قدر اون حبه رو نمی دونن که ما به تو افتخار می کنیم و اگه این سفارش رو به هندی ها هم بدی باز هم افتخار می کنیم به خودت البت!

Blogger Ehsan said...
من همین الان از در اومدم اینو خوندم که ایران کارت رو بهتر انجام میدن. لطفا خودتو به دردسر ننداز. بالا سر ملت وایمیستادی (یا بالا سر من وایمیستادن) کار انجام نمیشد. چه برسه به اینکه از خارج باشه. لطفا وطن پرستیت گل نکنه کار دست خودت بدی